sâmbătă, 7 septembrie 2013

Traseu urban

Figură importantă în epocă, Nicolae P. Cerkez este astăzi aproape uitat, activitatea sa rămânând în umbra carierei monumentale a fratelui său mai mare, ing.-arh. Grigore P. Cerkez.

Lucrând aproape toată viața în serviciul tehnic al statului și petrecând 30 de ani la catedra universitară, Nicolae P. Cerkez își dedică cariera cetățenilor bucureșteni. De numele său se leagă mari proiecte ministeriale și ale unor instituții publice financiare, dar și reamenajarea palatelor regale și a grădinilor publice. Activitatea sa este preponderent cea de antreprenor, colaborând adesea cu arh. Constantin Băicoianu și antrepriza Dobre Nicolau.

De la mici lucrări de reparații până la vaste șantiere ce se întind pe mai mulți ani, activitatea sa servește modernizării capitalei sub domnia lui Carol I. Numele său rămâne legat de clădirile Școlii superioare de arte și meserii, Imprimeria statului, Școala de medicină veterinară, extinderea Ministerului de Finanțe. Din arhive au ieșit foarte puține dosare legate de proprietăți private, dovadă că timpul său era ocupat cu activitatea din ministere și comisii tehnice. 

Este greu de apreciat în ce măsură Nicu Cerkez și-a definit un stil propriu, de fapt l-a utilizat pe cel neoclasic pentru că acesta era impus în spațiul public. Construcțiile sale sunt ample, cu două-trei etaje, cu fațade sobre, cu puține elemente decorative (frontoane, denticuli, ghirlande, cartușe). O particularizare a tratării fațadelor fostei clădiri a Imprimeriei, a Școlii de arte și meserii și a Școlii veterinare consta în alternarea cromatică a cărămizii aparente cu tencuiala deschisă.


Update 10 iulie 2014: stoc epuizat

Un comentariu:

  1. Bună ziua tuturor, eu sunt Jesus Mckinney din Texas și vreau doar să spun un mulțumesc foarte răsunător serviciilor de împrumut financiar de la Benjamin Lee pentru sinceritatea, deschiderea, transparența, veridicitatea, dragostea și sprijinul lor în timpul și după ce am primit fonduri de împrumut de la ei. Am trecut prin multe și timpul nu-mi permite să spun tot ce am trecut online în invitat sau să primesc fonduri de împrumut pentru a obține o casă aici în SUA, dar Dumnezeu mi-a răspuns rugăciunile prin sprijinul și dragostea lui Benjamin Lee, m-a îmbrățișat și m-a înțeles în ciuda îndoielii și neseriozității mele inițiale și cu inima și dragostea lui bună sunt acum proprietar de locuințe prin fondurile sale de împrumut cu rata dobânzii de 2% și am promis să răspândesc aceste știri și să spun lumii că există încă autentic și puține firme de împrumut online bune care pot ajuta și, de asemenea, să reînvie un os uscat. Nu uitați să ascultați și să citiți această mărturie, deoarece aceasta este o adevărată experiență care schimbă viața și oricine are nevoie de acest tip de schimbare nu ar trebui să ezite sau să se îndoiască asta pentru că am dovedit și jur lui Dumnezeu în Rai că această poveste este reală și, de asemenea, povestea experienței mele cu ei.
    Contactați-le astăzi. Text WhatsApp: (+1 989-394-3740) E-mail: 247officedept@gmail.com

    RăspundețiȘtergere